Vad ska man göra mellan varven?

Att vila mellan sina gymsessioner innebär att man låter sin kropp återhämta sig och att bygga upp musklerna. Det är nu man blir starkare och mer uthållig och får de absolut bästa resultaten. En uppvilad kropp är inte bara starkare i allmänhet, utan låter dig dessutom ge allt vid nästa träningstillfälle. Försöker man träna när man inte är helt återhämtad åstadkommer man inte speciellt mycket, och det kan till och med vara så illa att man skadar sig.

Men vad ska man göra mellan passen? Vilket är det bästa sättet att vila upp sig på för att man skall få ut så mycket som möjligt av sin träning? Ska man sitta helt stilla eller är det fortfarande okej med viss fysisk aktivitet?

Bra sätt att vila upp sig på

För den som gillar att träna kan det vara ganska svårt att vila upp sig. Man känner sig rastlös och att man inte satsar allt, och det kan leda till obehagskänslor. Den där berömda kicken man får är svår att efterlikna på annat sätt, men det innebär inte att man inte kan ha mycket kul utanför gymmet. Ett sådant är till exempel att spela på No account casino där man kan välja på ett enormt utbud och det finns massor av chanser att vinna storkovan på. Vem vet, kanske vinsten kan gå till en härlig träningsresa eller en lyxig spabehandling med underbar massage för trötta muskler och leder?

Ett annat sätt att vila upp sig på är att syssla med enklare aktiviteter som att ta en lugn promenad eller en trevlig danslektion. Man kan ju fortfarande röra på sig utan att det handlar om att ge järnet, och det är mycket nyttigt för blodcirkulationen att man inte sitter stilla för mycket. En kul hobby, en simtur med vännerna eller lite frisbeekastning i parken är alla roliga aktiviteter som man kan syssla med.